Szerencsi kirándulás

Október 26- án a DÖK szervezésében, Szerencsen voltunk kirándulni. Reggel 8:15- kor indultunk, 9:15-kor érkeztünk meg. Két részre oszlottunk, az egyik csapat a szerencsi várkertben kezdett, a másik csapat a csoki gyárban.
A Rákóczi-vár múzeumában láthattuk II. Rákóczi Ferenc családfáját, pecsétjeit, élethű ruhákat és fegyvereket.
A csokoládégyárban szappannal kezet kellett mosni és be kellet öltöznünk fehér hálós sapkába és ruhába. Készíthettünk csokoládét is. Egy néni az olvasztott csokoládét kiterítette egy asztalra. Mivel ő ott dolgozik, már meg tudta állapítani, hogy hány fokos a csoki massza. Volt egy forma, bele kellett önteni, majd kedvünk szerint díszíthettük cukorkával, mogyoróval, kókuszreszelékkel, csoki golyóval. Amikor elkészültünk, az öntőformában maradt csokit nápolyival kimártogattuk. Amíg a „remekművek” a hűtőben dermedtek, videót néztünk a csoki gyártásról. Volt lehetőségünk hűtőmágnest, képeslapot és csokit vásárolni.
Élményekkel tele, délután 16.30- kor érkeztünk haza.

Jantek Adrienn 3.b

Szerencs(és)- kirándulás

2017. október 26-án 44 gyermek és 4 pedagógus volt szerencsés, hisz ellátogattak Szerencsre. Az őszi DÖK-ös kiránduláson egyaránt részt vettek a Magyar utcai, az Iskola utcai és a Polgári utcai intézményegységből is. A szép napos reggelen a busz minden iskolánál felnyalábolta az izgatott diákokat, majd útra kelt a hegyalja kapujának nevezett Szerencs városa felé. Itt a gyerekek két csoportra osztva látogatták meg a 16. század végén kialakított, Borsod-Abaúj-Zemplén megye legfiatalabb várát, a Rákóczi-várat. A vár múzeumában kiállításokat tekintettek meg a képeslap történetéről, Rákóczi Zsigmondról és koráról, a szerencsi vár építésének történetéről, valamint Fery Antal ex libriseiről. Habár a gyerekeket elbűvölték a korabeli fegyverek és képeslapok, a szerencsi csokoládé mégiscsak jobban felkeltette érdeklődésüket. A gyárban láthattak bemutató filmet a cégről és a csokoládékészítésről, valamint részt vettek egyéni, kreatív csokoládékészítésen is. Természetesen számtalan féle, immár a Magyar Értéktárba is bekerült szerencsi csokoládét kóstoltak meg.
A diákok vidáman, fáradtan, és a saját kezükkel készített csokikkal tértek haza.

Bródi Csilla

Tokajban kirándultunk

Egy októberi reggelen nagy várakozással ébredtünk. Tokajba készültünk a diák önkormányzat szervezésében. Jutalomból kirándulhattunk, ami nagy kitüntetés volt számunkra.
A délelőtt folyamán a főtértől néhány lépésnyire elhelyezkedő Tokaji Múzeum vendégei lehettünk. Ez a négy szintes, Tokaj- Hegyalját bemutató kiállítás már több, mint 50 éve várja látogatóit. Történelmi, néprajzi és képzőművészeti emlékek tárházába pillanthattunk bele, amely mindenkit elbűvölt. Különösen tetszett mindenkinek a borospince, a szőlőművelés eszközei. Az óriási padlástér temérdek néprajzi kincse visszavarázsolt bennünket a múltba, melyek látványával csak nehezen tudtunk betelni.
A múzeumlátogatás után, az ebédet verőfényes napsütésben, a Tisza és a Bodrog találkozásánál, az Erzsébet királyné hídja rálátásában fogyasztottuk el.
Délután a hajókirándulásé volt a főszerep. A Bodrog folyón sétahajókáztunk egy órányit a TRITON nevű hajón, a szemet gyönyörködtető őszi természet ölelésében.
A napot némi „bazározással”, vásárlással zártuk, hiszen emlékek és ajándékok nélkül nem térhettünk haza.
Köszönjük a DIÁK ÖNKORMÁNYZAT- nak ezt a csodálatos napot, melyet remélhetőleg tavasszal megismételhetünk.

a kiránduló gyerekek

Diákönkormányzati nap a Bocskai Iskolában

Végre elérkezett az utolsó nap az iskolában!  „VAKÁCIÓ!” feliratok sorakoztak az osztálytermek tábláin, egyre csalogatóbbak a strand és a nyár játékai. Ezért ezt a napot nem tanulással, hanem a tanév búcsúztatásával töltötte a diáksereg.

Bővebben: Diákönkormányzati nap a Bocskai Iskolában

Kirándulás Gyulára

Május 9-én iskolánk diákönkormányzatának szervezésében egy emlékezetes kiránduláson vehettek részt azok, akik éltek ezzel a lehetőséggel. A felső tagozatos diákok számára meghirdetett útra 42 tanuló jelentkezett. Már hajnalban láttuk, hogy csodálatosan szép időnk lesz a programunk során. A diákönkormányzatot segítő pedagógusok mellett még két kísérő tanár néni jött el velünk erre az emlékezetes napra.

Néhány tanuló vállalkozott rá, hogy összefoglalja az eseményeket és leírja a közös élményeket.

Egyiket sem szeretném kihagyni, hisz mindegyikük írása más és más szemszögből mutatja be az emlékeket.