Szicilia - 3. nap

Reggel amint kinéztünk a teraszról a tenger felé, a tenger helyett felhőhegyet láttunk. Azt hittük,

vége a szép időnek ... De nem. Megnéztük az olasz tévében (RAI 1) az időjárásjelentés (Meteo 1). Csak átmeneteti felhőátvonulást jósolt, de folyamatosan csökkenő hőmérséklettel.

A reggelit követően találkoztunk a partneriskolák nevelőivel, diákjaival az iskolában. A könyvtárban összegyűlt ismerősök örömmel köszöntötték egymást, a lengyelektől ajándékot is kaptunk. Rövid sétát tettünk az iskola néhány termében, majd élvezhettük az olasz gyerekek vidám, köszöntő műsorát. A rövid táncba mi is bekapcsolódtunk.
A fogadás után bevonultunk a "sokcélú" terembe (ebédlő, rendezvényterem), meghallgattuk az énekkari műsort. Az olasz és az EU himnusz után meglepetésként egy-egy spanyol, lengyel, magyar dalt énekeltek nekünk.
Szépen, tisztán énekeltek, bár néha később lépett be egy egy diák a kórua :). A piros szalag a nyakukban, a kockás szoknya, nadrág szépen mutatott rajtuk.

Délelőtt autóbusszal utaztunk Calatabiánóba. Ókori várromot néztünk meg a hegy tetején, "fogaskerekű" lifttel, majd rövid sétával gyalog értük el a többezer éves, részben felújított, feltárt romot. Olasz-angol idegenvezetés közben élményszerű történelemórában lehetett részünk.
Itt is, mint sok más helyen a városban, minden ablak az Etnára néz...
A várban a gyerekek részére a vendéglátó tanáraink érdekes kikapcsolódást szerveztek: a műhelymunka során agyagból, színes kövekből mozaikot készítettek.
A várban ebédeltünk. Igazi makaróni mint előétel, csirkemell rántva, sült krumpli volt a menü.
Ebéd után elindultunk Taorminába, de megálltunk Nexos Ghardini-ben fürödni a temgerben! Csodálatos élmény volt!
Taorminában sétáltunk a régi városközpontban, sajnos a múzeumok már zárva voltak.
A vacsoránkat a "Bacco" étteremben fogyasztottuk el. Rengeteg zöldségféle előétel, kétféle "pasta", makaróni és pisztáciás, "pillangótészta" volt a menü.
Vacsora után rövid sétával értük el a szállásunkat.