Hírek

Kirándulás Londonba

2012. április 29-én gördült ki az emeletes busz a Penny parkolójából, s indultunk útnak iskolánk és a Református iskola szervezésének eredményeként 74-en a hosszú útnak. Úticélunk London volt. Európát átszelve a buszon éltük életünket, filmeket nézve az angol történelem nagy alakjairól, s hallgatva Tamást, az idegenvezetőt, aki minden országról érdekes információkkal gazdagított bennünket. Bajorország egyik legszebb városában Passauban mozgattuk meg lábainkat, amíg egy séta során megtekintettük a három folyó városát. A Duna, az Inn és az Ilz folyók festői szépségű helyen futnak össze. Reggel a Csalagúton átkelve értük el Anglia partjait. Dover fehér szikláinak látványa, a friss tengeri levegő igazi felfrissülés volt a hosszú út után. A napunk pedig csak ekkor kezdődött, hiszen a következő megálló a csodálatos Canterbury volt, ahol a katedrális megtekintése után az óvárosban ízlelgettük az angol kisváros hangulatát, s kóstoltuk meg a fish and chips-et, a fagyit és itt próbálhatták ki magukat ?élesben? is a diákok, hogy milyen is az adott ország nyelvén a helyszínen beszélni. Ezt követően Dickens városában, Rochesterben jártunk, majd este érkeztünk meg a szálláshelyünkre.

Az Allhallows Holiday Park lakókocsijaiban igazán jólesett a pihenés, miután kinek mikorra és milyen kalandok után sikerült megtalálni az eső elől menedéket nyújtó szobákat. Eső csupán éjszakánként volt, kegyesek voltak hozzánk az égiek, mert bár hűvös volt, nem kellett esernyővel a kezünkben naphosszat sétálgatnunk Londonban.  Csodálatos helyen volt a szállás, hiszen ott ömlik a Temze a tengerbe, s a kint töltött idő alatt nyomon követhettük az ár- apály mozgást is.
Másnap reggel újult erővel indultunk Londonba. Útközben rengeteg érdekes dolgot hallhattunk azokról az épületekről, parkokról, amelyeket a nap során meg is néztünk. A város szívében, a Westminster-negyedben kezdtük a főváros felfedezését: Parlament, a híres Big Ben, majd a mindenkori miniszterelnök rezidenciája, a Downing Street 10 következett. Itt a rendőrök felügyelték még az utcába vezető kaput is. A Whitehall, a lovastestőrség laktanyája is számtalan élményt tartogatott. A St. James?s parkon átsétálva értük el a Buckingham palotát, ahol a királynő otthon volt ugyan, hiszen zászló lengett a palota felett, de bokros teendői miatt nem tudott fogadni bennünket, megnézhettük viszont a zenés őrségváltás végét. A Piccadilly Circus neonfényeit és Eros szobrát mindenki lencsevégre kapta. A Leicester Square ajándékboltjaiban aztán valamennyien találtunk valami kis apróságot. A Soho, majd a kínai negyed és végül a hatalmas Trafalgát tér következett. A Nemzeti Galériába feladatlappal a kezünkbe érkeztünk. Így segített bennünket az idegenvezető, hogy a leghíresebb festményeket megtaláljuk. Hazafelé menet a buszon ellenőriztük is ezeket a feladatlapokat, hiszen a lakókocsik versenyben voltak egymással.
A szerda délelőttöt a páratlan gyűjteménnyel rendelkező British Múzeumban töltöttük. Természetesen itt is a feladatlapok segítségével találtuk meg azokat a termeket, ahol a Rosette-i követ, a páratlan múmia gyűjteményt, vagy éppen az egykoron az athéni Akropoliszon álló Athéné-templomot díszítő Elvin márványokat láthattuk. A híres Oxford Street megannyi boltja csábított bennünket, majd sokak álma vált valóra, amikor felültünk a London Eye-ra. Előtte azonban egy fantasztikus  4D-s filmet láthattunk, amely feledhetetlen élmény volt.
Másnap a Kensington- negyed várt ránk, ahol a Természettudományi Múzeumban kiállított anyag átfogja bolygónk teljes növény-és állatvilágát. A Föld belsejébe is bepillanthattunk és megismertük a vulkánok működését, s földrengésimitációt is átélhettünk. Délután újabb álmok váltak valóra, hiszen ki-ki odaállhatott és fotót készíthetett kedvenc énekesével, színészével, sportolójával, s akár a királyi családnak is tagja lehetett néhány percre a Panoptikumban. A híres Harrods áruház, majd a Hyde park és a Royal Albert Hall előtt elhaladva értünk a Towerhez. A Temze partján álló hatalmas erőd igazi történelmi csemegének számít. A Tower hídon átsétálva érkeztünk meg a buszhoz és indultunk a szállás felé.
Másnap délelőtt átkeltünk a kontinensre, s Párizs felé gurult a buszunk. Útközben újabb totót tölthettünk ki, amely jó visszaigazolás volt mindannyiunk számára, hogy milyen információk maradtak meg a látott és hallott dolgokból. A  legügyesebbek az utazási iroda pólóját és tollát nyerték. London után furcsa volt a nyüzsgő Párizs, ahol a művésznegyedben, a Montmartre-on pompázó Sacre Coeur templomot néztük meg, majd a Festők terén sétálva járt át bennünket Párizs varázsa.
Másnap a francia főváros megannyi szépsége várt bennünket: a Pompidou központ, a Városháza, majd a Cité és a Notre Dame székesegyház következett. A latin negyedben az igazi croissant és a francia bagettet is megkóstolhattuk. A Sorbonne egyetem épületei mellett sétálva értük el Párizs legnagyobb körbekerített parkját, a Luxembourg- kertet. Csodálatos napsütéses időben sétálgattunk itt és néztük meg a híres Medici-szökőkutat is. A Szajna partján folytattuk sétánkat, s hamarosan a Louvre hatalmas épületegyüttese tárult elénk, belső terén a sokakat megosztó üvegpiramissal. A Concorde téren magasodó Luxori obeliszk hieroglifái idegenvezetőnk fordításában természetesen kis csoportunkat köszöntötték.
A Szajna mentén sétálva egyre hatalmasabb lett a reggel még oly távolinak és picinek tűnő Eiffel torony. Az 1889-es világkiállításra készített monumentális vasszerkezet azóta Párizs jelképévé vált. Fáradtan, de élményekkel telve köszöntünk el Párizstól és vágtunk neki a hosszú útnak, s másnap este már újra itthon voltunk.
Felejthetetlen napokat töltöttünk együtt és olyan élményekben volt részünk, amelyekre biztos, hogy évtizedek múlva is emlékezni fogunk.